Dessa köpvillkor gäller för avtal mellan kunden och Yali AB, org nr. 559481-0094.
1. För köp av städtjänster
Betalning:
Kunden kan välja att betala för städtjänster på följande sätt genom Hygglig: Kortbetalning (VISA, Mastercard), Swish, delbetalning eller faktura. Bokningen bekräftas först när betalningen har mottagits av Feja via Hygglig.
Återbetalning:
Återbetalning kan begäras av kunden vid avbokning som sker senast 24 timmar före den schemalagda utförandetiden för städtjänsten. Återbetalningsbegäran görs automatiskt när kunden avbokar tjänsten genom kundpanelen, alternativt om kund begär återbetalning genom att kontakta Feja.
Feja förbehåller sig rätten att neka återbetalning om avbokningen sker inom 24 timmar från den schemalagda utförandetiden.
Avbokning och ombokning:
Kunden har rätt att avboka eller omboka en städtjänst senast 24 timmar innan det planerade utförandedatumet.
Avbokning eller ombokning måste meddelas Feja i förväg och kan endast göras genom kundpanelen, eller genom de angivna kontaktmetoderna på företagets hemsida.
Ansvar för information:
Kunden ansvarar för att tillhandahålla korrekt och fullständig information vid bokningstillfället, inklusive adress och övriga relevanta detaljer. Det är även kundens ansvar att säkerställa att tillräckligt med RUT finns tillgängligt för att täcka kostnaden för städtjänsten. Om kunden inte har RUT tillgängligt vid tidpunkten för bokningen, ansvarar kunden för att avbryta eller ta bort RUT-avdraget som ett alternativ i kassan vid bokningstillfället. Om kunden väljer att genomföra bokningen med RUT-avdrag och sedan inte har tillräckligt med RUT tillgängligt för att täcka hela beloppet, förbehåller Feja sig rätten att fakturera det resterande beloppet enligt gällande priser och villkor.
Missnöje och rättelser:
Om kunden är missnöjd med tjänsten eller om vi har missat något, åtgärdar Feja problemet kostnadsfritt i enlighet med konsumenttjänstlagen. Vi strävar alltid efter att erbjuda en högkvalitativ service och säkerställer att alla problem rättas till utan extra kostnad för kunden.
Force Majeure:
Feja ansvarar inte för förseningar eller utebliven leverans av städtjänster till följd av omständigheter utanför företagets kontroll, såsom force majeure, naturkatastrofer eller andra oförutsedda händelser.
Genom att använda Fejas tjänster bekräftar och godkänner kunden att ha läst, förstått och accepterat dessa köpvillkor. Eventuella tvister som uppstår i samband med dessa villkor ska försöka lösas genom förhandling. Om förhandling inte leder till en överenskommelse ska tvisten avgöras enligt svensk lag vid behörig domstol.
2. För köp av produkter
Priser och betalningsvillkor
Varje vara listas med ett pris i svenska kronor (SEK) inklusive 25% moms. I varukorgen kan du se det totala priset inklusive alla avgifter, moms och fraktkostnader.
Vi använder Hygglig Checkout från Marginalen Bank som betalningspartner, och du kan själv välja betalningsmetod. Villkoren är Hyggligs villkor och presenteras när du kommer till kassan i vår onlinebutik eller finns att hitta på Hyggligs hemsida.
Allmänna Fraktvillkor
Alla varor skickas till privata personer med PostNord. Beställningarna ankommer till det postombud som Postnord bedömer vara närmast din adress. När ombudet mottagit din beställning skickas en notifikation via SMS. Du som kund är ansvarig för att ange rätt mobilnummer så att SMSet från Postnord kan levereras till din mobil. Större order och företagsorder kan skickas med DHL. Om leverans önskas till en annan adress, vänligen skicka ett e-postmeddelande eller ring så ordnar vi det. Fri frakt tillämpas på ordrar som överstiger 600 kr.
Beräknad leveranstid är cirka 3-5 dagar. Vi skickar alla ordrar som inkommer helgfria vardagar inom ett dygn. Observera att vi inte kan garantera exakt leveranstid då detta hanteras av vår leverantörspartner PostNord. Vi gör dock vårt bästa för att leverera så snabbt som möjligt.
Paket som inte hämtas ut returneras till oss. För alla paket som inte hämtas ut inom tidsramen från ombudet förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnader för returfrakt och hanteringsavgift (för närvarande 175 kr).
Bedrägeri och falska beställningar rapporteras till polisen.
Byten & Returer
Din ångerrätt (ångerfristen) gäller i 14 dagar. Ditt meddelande till oss måste tydligt ange varför du ångrar köpet. Ångerfristen börjar på dagen du mottog varan eller mottog en merpart av beställningen.
Du har inte rätt att ångra om varorna eller dess förpackning är skadats efter att du mottog dem.
Du är skyldig att återlämna varan i samma gott skick som när du mottog den. Den ska returneras i oanvänt skick. Om varan skadas eller försvinner på grund av din oaktsamhet, förlorar du ångerrätten.
Du som kund har alltid rätt att packa upp varorna och kontrollera dem. Om en vara skulle vara felaktig eller skadad, kontakta vår kundtjänst omedelbart på info@feja.se så hjälper vi dig vidare. Bifoga digitala bilder på produkter/skador när du kontaktar oss via e-post, för att förenkla hanteringen av ditt ärende. Vid tvist följer Yali AB rekommendationerna från Konsumentverket.
Observera att frakten för returer och byten betalas av dig som kund. Om det däremot handlar om en reklamation på grund av skadade varor eller att vi skickat fel varor, kommer vi att återbetala alla fraktkostnader samtidigt som vi betalar tillbaka det du betalade för varorna.
Yali AB återbetalar konsumenten inom senast 30 dagar efter att vi mottagit returen. Pengarna återfinns på kundens konto inom cirka 30 dagar.
Sekretesspolicy
I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dessa uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet med dig. Enligt Personuppgiftslagen har du rätt att få den information vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att uppgifterna rättas eller tas bort. I så fall kontakta oss via e-post.